Oldal kiválasztása

Alfa Romeo rekord áron

2016. augusztus 20-án kerül megrendezésre a patinás aukciósház, az R.M. Sotheby’s rendezésében, a kaliforniai Montereyben az az árverés, melynek legfőbb sztárja ez a gyönyörű, fekete Alfa Romeo 8C 2900B Roadster lehet. Előzetes becsélések szerint, várható ára 20 és 25 millió dollár közé esik majd. Ebben az évszázadban ez az első 8C 2900, ami árverésre kerül. Legutóbb ilyen alvázra épített autó a 90-es években szerepelt árverésen, és az akkori 6 millió dolláros árával a világ addigi 10 legdrágábban eladott autója közé tartozott, mely lista első helyén már akkor is a Ferrari 250 GTO trónolt a maga 9 milliós árával. Időközben ez a modell már az 50 milliós árcéduláig ért fel, és egyes elemzők szerint 5-10 éven belül elérheti a 100 millió dolláros álomhatárt.

De visszatérve az itt kínált Alfa Romeohoz: A 8C 2900B az Alfa Romeo csúcsa volt és marad is örökre. Története a 30-as évek elejére nyúlik vissza, amikor is Vittorio Jano főműve a 8C 2300 és ennek versenyváltozata a verhetetlen P3 elkészült. A motor 2 darab 4-hengeres blokk összeépítésével készült. Könyyűfém blokk és hengerfej jellemezte, két felülfekvő vezérműtengellyel, és két Roots-típusú kompresszorral. A 30-as évek második felében aztán megjelent a 8C 2900A, mely hosszútávú- és túraversenyeken volt hivatott képviselni a márkát. Az autó sikerei és kifinomult technikája vezetett oda, hogy királyi családok és és a kor leggazdagabb emberei is szerették volna egy ilyen autóban megízlelni a száguldás mámorító érzését. Mindössze 30 alváz készült a 8C 2900B sorozatból, rövid (Corto) és hosszú (Lungo) tengelytávval. az aukción kínált modell az utóbbiak közül való. A 30 darab alvázra aztán a kor leghíresebb karosszéria-építő mesterei és műhelyei álmodtak szebbnél-szebb ruhakölteményeket, mint ez a milánói Touringnál készült, Superleggera építési móddal elkészített példány is.

A 8C 2900B volt a világ leggyorsabb és legjobb autója, amit kapni lehetett. Jövőbe mutató, kifinomult technikai megoldások tárháza, párosítva a legszebb karosszériákkal. A 2905 köbcentiméteres lökettérfogat a vastüdők segítségével 180 LE-t teljesített, melyet megrendelésre akár 220 LE-ig is felemeltek. Már az előbbi is elegendő volt 180 km/h feletti végsebesség eléréséhez, de az áramvonalasabb változatok óránkénti több mint 200 kilométeres sebességre is képesek voltak, míg az erősebb motorral ezt az értéket 220-ig lehetett fokozni.

Az autóról gyönyörű fényképek és részletes leírás olvasható az aukciósház honlapján. Akit pedig érdekel az eladásra kínált további autók illusztris társasága, az nyugodtam nézzen körül a honlapon és válassza az ‘All lots’ gombot az aukciót reklámozó képen, megtekinthesse a palettát.